Tidlig exit for jentene

jente

Jentene fra Ekeberg kriget, taklet, kjempet og løp- men de jevnaldrende fra Disen barneskole var hakket bedre denne gangen. Dessverre.

Trener Jon Andre Sæther tar på seg skylden for den tidlige cup-exiten.

-Jeg er stolt av det jentene får til. De vil masse, er positive og tråkker til i alle dueller. Men jeg bommer på taktikken og det er ikke jentene sin feil, sier Sæther.

Han berømmer samtidig måten Ekeberg-jentene tok tapet.

-Jeg vet at alle trodde på seier og ønsket seg helt til finalen. Det ble en tidlig kalddusj i år, men det var ingen av jentene som hang med hodet etter kampen. Det liker jeg.

Og hvordan føltes det egentlig for spillerne å gå ut så tidlig?

- Det går greit. Vi kjemper bra, men det gjør Disen også. Jeg synes det var skikkelig gøy å være med, sier Emmeline.

KAMPFAKTA:

Disen-Ekeberg 5-0 (3-0)

Tilskuere: 100

Kampen: Mange tilskuere og god ramme rundt regntunge Norde Åsen. Tidvis gode kombinasjoner fra Ekeberg-jentene. Mange mål fra vertene. Finfin kamp.

Spillerbørs:

Stine: Stødig som sisteskanse i førsteomgang. God som forsvarspiller siste halvdel av kampen.

Lotte: En gigant som midtstopper og keeper. Har en fantastisk redning og holder oss inne i kampen flere ganger.

Mina: Mye fotball i denne jenta. Jobber iherdig. Kriger og vinner viktige baller.

Lisa: Småsyk før kampstart, men merker ikke noe til det under kamp. Flott jobba.

Emmeline: Strør rundt seg med flotte pasninger fra sentral midtbanerolle. Fin match.

Charlotte: Trøkker til og jobber beinhardt på kanten.

Lova: Gir seg aldri som Ekebergs spydspiss. Nære flere ganger. Utrettelig jobbing.

Maren: Klinker til i alle dueller og viser tidvis klasse.

Mathea: Hardtarbeidende kantspiller. Solid gjennomført kamp.

Frid: Gir alt og er god når hun får vist seg frem.