Videre i cupen!

fotball

Ekeberg skole er endelig tilbake i den årlige og gjeve skolefotballturneringa. I dag spilte guttene mot Ammerud skole, mens jentene møter Disen skole torsdag.

Og for en start det ble på turneringa for Ekeberg-guttene.

-Gutta var klare for å bite godt fra seg og var veldig tente på å vise hvilken skole som var best, sier trener Jon Morten Mosand.

Han skal sammen med Jon Andre Sæther lede Ekeberg skoles fotballag dette skoleåret.

Reglene er enkle. Taper Ekeberg er de ute av turneringa. Vinner de er det videre.

Kampen startet fint og Ekeberg skole hadde god kontroll. Likevel var det Ammerud som noe overraskende tok ledelsen, men gjestene fra Ekeberg utliknet rett før hvilen. Like langt etter tjue minutter med andre ord.

Ekeberg skole fortsetter etter pause, kjører tidvis over hjemmelaget- og går opp i ledelsen ved Elias. Så er det Magnus som øker vakkert til 3-1 noen minutter senere.

Hjemmelaget kom tilbake med to raske nettkjenninger, men i det siste minutt var det Jonas som reddet videre avansement for Ekeberg-gutta.

Unggutten var helt sikkert og dunket inn seiersmålet på Grorudbanen.

-Det er gøy å se at gutta hører på pausepraten min og leverer varene i andre omgang. Jeg er stolt av dem alle, sier suksesstreneren.

KAMPFAKTA:

Ammerud-Ekeberg 3-4 (1-1)

Tilskuere: Rundt 50

Kampen: Mange mål, spennende kombinasjoner mellom Ekeberg-gutta og en helt formidabel innsats gjennom hele matchen. Solid.

Spillerbørs:

Fredrik: Flink til å bryte ballen foran motstander. Trygg og god

Lukas: God til å finne riktig rom og er ofte på andreballer i angrep.

Rafael: Masse energi og god fart som vi fikk stor utnyttelse av i bakrommet til Ammerud

Magnus: Flotte avslutninger, og trygg med kula på midten.

Flemming: Slepen teknikker og hadde fine bevegelser inn i mellomrommet

Elias: Skaper en del sjanser ved å være tøff og sterk.

Petter: En klippe i forsvaret. Tøff i duellene og Ammerud fikk til lite mot Petter.

Jonas: BB Gode bevegelser og godt samspill med Elias E spesielt. Banens beste.

Balder: Trygg i buret. Gode igangsettinger.

Elias David: Nydelige innlegg inn i boks. Står frem en god leder i gjengen