Rutiner og regler

Gruppe barn sitter på gjerde foran hus.

Vester

Alle assistenter skal ha på seg synlige gule vester med navn på ryggen, slik at de er godt synlige for barn og voksne. Så henvend deg gjerne til oss, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.

Krysseliste

Base1 har sin kryssebok ved I inngangen. Den ligger på venstre side med en gang du kommer inn i lille skolegård fra parkeringsplassen. Vi opererer også med at assistenen har egne krysselister for sin klasse.

Base 2 og 4  har faste assistenter som har eget ansvar for å sende hjem sin klasse/kohort. Base 2 kan også ha kryssebok plassert utenfor inngang G eller rett innenfor i gangen.

Hjemsending

• For at hjemsending skal foregå mest mulig trygt og riktig, minner vi om følgende:
  • Alle beskjeder skal sendes pr. epost eller sms til baseleder innen kl. 11! Vi har dessverre ikke kapasitet til å ta imot mange henvendelser etter gitt klokkeslett grunnet aktiviteter og andre gjøremål med barna.
  • Vi ber også om at dere ikke sender sms eller ringer til basene med dagens beskjeder dersom det ikke er helt nødvendig, unntak eks. kø. forsinkelser, sykdom o.l.
  • Vi ber dere vennligst om å ikke gjøre egne avtaler på telefonklokker. Det gjør det ganske uoversiktelig for oss. Det gjelder med tanke på beredskap og trygg hjemsending.
  • Vi vil at avtaler om å ha med andre barn hjem gjøres på forhånd. Det vi si at elevene ikke kan ringe hjem eller avtale samme dag. Her må et samtykke fra barnas foresatte foreligge.
  • Vi håper på forståelse for disse reglene, slik at hjemsending kan foregå på en trygg måte for dere foresatte og elever.

Innesko eller tøfler

Vi ønsker at barna har innesko/tøfler, som er navnet. Vi skal gjøre vårt for å minne de på å bruke tøfler/innesko når de er på AKS, men supert om dere også kan bidra ved å ta en prat om dette hjemme.

For mer informasjon . Sjekk ut vår brosjyre! Den ligger ute under /skolestartere-22