Helt i hundre

kake

- Vi har fra skolestart og fram til nå telt hver eneste dag, sier førsteklasselærer, Henning Fredenlund Pettersen, mens han deler ut sjokoladekake til forventningsfulle elever i 1A.

-Dette er ikke bare kos, altså. Vi har hatt masse fokus på tier, og brukt mye tid på å telle dager. Sugerør har blitt brukt for å konkretisere dette hver eneste dag. For hver tier har vi skiftet farge på sugerørene.

100-dagersmarkeringen er en suksess.

Dagen åpnet med felles kickstart i gymsalen, der elevene gikk tallinja til 100. Dessuten ble det gjennomført 100 gymaktiviteter (10 av hver). Senere ble klasserommene pyntet med plakater til markeringa. Og matpakka var rene kunstverket. Foresatte hadde pyntet brødskivene med forskjellige kreative løsninger.